DNV GL w Polsce

Dzięki My Story™ poznamy całą historię produktu

Włoscy producenci win jako pierwsi wdrażają rozwiązanie My Story™, zapewniające konsumentowi łatwy dostęp do informacji na temat zawartości każdej butelki trunku. Przedsiębiorstwa będą obecnie mogły zwiększyć przejrzystość łańcucha dostaw i wskazać, co kryje się za unikalnymi cechami ich wyrobów.

 Luca Crisciotti, CEO of DNV GL – Business Assurance
Luca Crisciotti, dyrektor generalny DNV GL – Business Assurance
My Story™ Wine Label
Etykieta na wino My Story™

Podczas corocznej konferencji Global Food Safety Conference, poświęconej bezpieczeństwu żywności, która w tym roku odbywa się w Tokio, DNV GL, jako globalny dostawca usług w dziedzinie zapewniania jakości i zarządzania ryzykiem, zaprezentuje My Story – cyfrowe rozwiązanie zaprojektowane z myślą o przemyśle spożywczym. Narzędzie oparte na technologii blockchain łącze ze sobą głęboką wiedzę branżową, niezależne audyty z usługami gromadzenia i weryfikacji danych.

My Story zapewni wgląd w poszczególne parametry produktu oraz procesy produkcyjne w wyniku których powstał produkt, umożliwiając konsumentom podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Po przeskanowaniu kodu QR, konsument będzie mógł zapoznać się z pełną historią powstania wyrobu – od owocu winogrona do butelki wina.

My Story rzuca światło na historię wyrobu i jego łańcuch dostaw, dla użytku konsumentów, którzy uzyskują w ten sposób nieograniczony dostęp do takich kluczowych parametrów wyrobu, jak jakość, autentyczność, pochodzenie, skład, zużycie wody i energii i wiele innych, z których każdy został zweryfikowany przez DNV GL na wszystkich etapach procesu przetwarzania – mówi Luca Crisciotti, Prezes DNV GL - Business Assurance. 

Producenci, sprzedawcy i przetwórcy będą mogli wykorzystywać zweryfikowane dane do lepszego zrozumienia funkcjonowania swojego łańcucha dostaw, doskonaląc w ten sposób każdy z aspektów wyrobu w odniesieniu do kryteriów ekonomicznych, a także dotyczących jakości, bezpieczeństwa, środowiska i kwestii etycznych – stwierdza Crisciotti.   – Detaliści i marki będą miały możliwość informowania o oferowanych produktach w narracji, w której zobowiązania dotyczące wyrobu i jego podstawowe cechy są weryfikowane przez DNV GL i udostępniane konsumentom. Rozwiązanie My Story będzie stopniowo rozszerzane na inne grupy wyrobów przemysłu spożywczego, jak również na inne branże konsumenckie.”

Nowe rozwiązanie jako pierwsza zastosuje włoska branża winiarska, a pionierami w tej dziedzinie będą czterej wytwórcy win: Michele Chiarlo, Ricci Curbastro, Ruffino i Torrevento. Etykieta My Story pojawi się na dostarczanych do sklepów butelkach jeszcze przed końcem roku.

Federdoc – konfederacja zrzeszająca ponad 70% włoskich wytwórców win – jest zdania, że z punktu widzenia konsumenta My Story jest bardzo interesującą inicjatywą. W projekt zaangażował się włoski organ kontroli przemysłu winiarskiego, Valoritalia, udostępniający dane zgromadzone w wyniku prowadzonych przez siebie inspekcji.

MyStory jest pierwszym rozwiązaniem opartym na naszej najnowszej koncepcji Digital Assurance, wykraczającym daleko poza śledzenie drogi wyrobu od miejsca jego powstania do konsumenta. Wspierana przez VeChain, oparta na technologii blockchain aplikacja będzie dostępna na prowadzonej przez DNV GL platformie zarządzania danymi Veracity. Jest to zaledwie pierwszy krok rozpoczynający długą podróż, w której wykorzystując łącznie, w spójny sposób, technologię blockchain, koncepcję Internetu rzeczy, zasady tworzenia zasobów cyfrowych i zarządzania nimi (data curation) oraz sztuczną inteligencję, będziemy pomagać w budowaniu zaufania konsumentów do oferowanych produktów, doskonaleniu efektów działania wytwórców oraz zwiększaniu efektywności realizowanych przez nich procesów – wyjaśnia Dyrektor DNV GL ds. Transformacji Cyfrowej, Renato Grottola.