DNV GL w Polsce

Risk Based Analysis dla ISO 9001:2015

Analiza systemu zarządzania w oparciu o kluczowe ryzyka i wymagania - szkolenie dedykowane

Kontakt:

Magdalena Nadstawna Magdalena Nadstawna
Menedżer ds. Jakości i Sprzedaży Szkoleń
Tel +48 664 012 114 | +48 58 511 50 24
UDOSTĘPNIJ:
DRUKUJ:
RBA

Training Information

Podczas warsztatu kierownictwo firmy ćwiczy praktyczne podejście do systemowego zarządzania strategicznymi ryzykami biznesowymi – w oparciu o specyfikę firmy i jej otoczenie biznesowe.  

Uczestnicy poznają i przećwiczą identyfikację 


  • kontekstu biznesowego firmy
  • kluczowych interesariuszy i relacji z nimi
  • strategicznych celów firmy oraz istotnych szans i zagrożeń dla jej biznesu
  • analizę i ocenę ryzyk oraz zarządzanie nim
  • ocenę istotności oraz jakości procesów
  • strategiczne podejście do zarządzania ryzykiem

Podstawy warsztatu


  • norma ISO 9001:2015, a w szczególności nowe w stosunku do poprzednich wydań, wymagania dotyczące kontekstu biznesowego, relacji z interesariuszami, zarządzania ryzykiem, planowania zmian, ryzyka związanego z dostawcami, ryzyka związanego z wyrobami i usługami oraz nadzorowania zmian w systemie
  • unikalna, opracowana przez ekspertów DNV GL metoda strategicznej analizy systemu zarządzania w oparciu o kluczowe ryzyka biznesowe (RBA – Risk Based Analysis).

Uczestnikami warsztatu są członkowie kierownictwa firmy: zarząd, dyrektorzy, główni specjaliści, kierownicy i liderzy procesów, osoby odpowiedzialne za system zarządzania. Skuteczność warsztatu wymaga, by całe kierownictwo firmy uczestniczyło w warsztacie przez cały czas trwania.


PROGRAM WARSZTATU


  1. Nowe wymagania w ISO 9001:2015
  2. Model zarządzania ryzykiem biznesowym 
  3. identyfikacja i priorytetyzacja strategicznych celów firmy
  4. Identyfikacja i ocena interesariuszy
  5. Identyfikacja i ocena elementów kontekstu biznesowego firmy
  6. Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyk i szans
  7. Planowanie działań w odniesieniu do ocenionych ryzyk (działania korygujące i zapobiegawcze)
  8. Wdrażanie zaplanowanych działań (zarządzanie zmianą)
  9. Zarządzanie wiedzą
  10. Ocena istotności procesów przez pryzmat ocenionych ryzyk
  11. Monitorowanie w systemie zarządzania
  12. Ocena jakości procesów
  13. Sporządzenie mapy ryzyka – decyzje zarządcze - wybór priorytetów w zakresie doskonalenia systemu zarządzania

Po zakończeniu warsztatu Klient otrzymuje plik zawierający wyniki prac zespołu.